onsdag 25 augusti 2010


Ännu en bild på planteringen som vi ser från köksfönstret.

6 kommentarer:

Fresia sa...

Men jösses så fint det har blivit!!
Det ser ju uppväxt ut, som om det funnit där ett bra tag, fantastiskt.

Å du, det låter ju himla proffsigt alltså med alla blommorna som du planterat, shit alltså. Jag ligger långt långt efter.
Å mkt sten - lööve it!! Å fina små planteringar häran o däran - så läckert.


Huset ser pampigt ut på bilden å jag gillar det verkligen. Önskar jag kunde säga att vi kommit lika långt men not, inte alls...

Ja, det var verkligen kul att få se älskade Elisabeth, jättefint, tack..
STOR KRAM!!!

bettan sa...

Åh, vad kul att du gillade det.
Jag har blivit besatt av träd, växter och blommor. Jag tror Jonny är lite trött på mig faktiskt.
En av mina klematisar (kan man säga så??) ska snart blomma. Jag ska lägga ut en bild på den om den hinner blomma. Kanske fryser den innan! Den har tio stora knoppar och ser sagolik ut!
Visst blev det fint med stensluttningen! I löööve it!

Kramar, kramar!
I kväll har jag varit ute och planterat krokusar och snödroppar!

Fresia sa...

Sååå roligt, trodde aldrig att du skulle bli så intresserad av blommor. jättekul.

hoppas du hinner lägga ut en bild på blommorna (klematisen)innan frosten nuper den.

Du är inte på väg ner snart?

puss o kram!!

Bettan sa...

HRM! Ja, klematisen började blomma så fint. 12 st vackra knoppar, ingen frost. Så jag tänkte.... Jag väntar med att fota till knopparna slagit ut!
Men någon - rådjur eller hare - har nu knaprat i sig varenda knopp!!!!!!
Fasiken!!

Jo, jag är på väg ner för att fira lite födelsedagar. Tyvärr en fullspäckad helg men om det finns tid är du den första jag hör av mig till, det hoppas jag du vet!
Kramar

Bettan sa...

HRM! Ja, klematisen började blomma så fint. 12 st vackra knoppar, ingen frost. Så jag tänkte.... Jag väntar med att fota till knopparna slagit ut!
Men någon - rådjur eller hare - har nu knaprat i sig varenda knopp!!!!!!
Fasiken!!

Jo, jag är på väg ner för att fira lite födelsedagar. Tyvärr en fullspäckad helg men om det finns tid är du den första jag hör av mig till, det hoppas jag du vet!
Kramar

Fresia sa...

Är det sant??? Åt dom upp varenda knopp???
Det är väl därför alla trädgårdsodlare svär åt rådjuren mkt. Tror att de är marodörer i trädgården. Men det ska finnas relativt effektiva "skrämslor" att sätta upp tror jag?
Ja, tråkigt iaf!!

Så ni ska ner men fullbokade redan. Okej, då vet jag iaf. Å jag tror dig, du hör säkert av dig om du kan.

Saknar!

Kram å puss